Trots att EU igår röstade igenom kännbara förbud och nya klimatskatter presenterar svenska mediker omröstningen som ett misslyckande. En aktivistisk agenda framskymtar med budskapet att en globlalist aldrig ska vara nöjd utan alltid kräva fler förbud och högre skatter. Enligt frihetsmannen Alexander Pohl bör mediekonsumenter alltid göra en noggrann analys av vad de ser, hör och läser i politiskt laddade ämnen.
Igår torsdag var de svenska massmedierna fulla av artiklar om att EU ”misslyckats” rösta igenom en uppsättning restriktioner och skatter med syfte att förbättra eller ”rädda” klimatet. Detta system syftar till att skapa ett system där företag som regleras för sina ”koldioxidutsläpp” tilldelas maxvärden och måste köpa ytterligare så kallade utsläppsrätter om maxvärdena överskrids. Frihetsnytt rapporterade inför omröstningen. Att det nu blev nej inte skapade mycket negativa känslor och utbredda påståenden i media om ett stort misslyckande.
EU:s utsläppsrätter har varit i centrum för både finansiella bedrägerier och marknadsmanipulation. Bedömare säger att alltihop är utformat för att försvåra för industrin i Europa och tvinga fram överföringen av tillverkning till platser som Kina. Regleringen, som egentligen är en extra skatt, fungerar samtidigt som både inflationsdrivare och lönesänkare, eftersom många produkter får högre priser och företagens utrymme för lönehöjningar pressas ner.
Nyheterna som doldes: Mer flygskatt nu och bilförbud 2035
Vad som inte nämndes allmänt i svenska medier är att ytterligare två CO2-relaterade bestämmelser faktiskt röstades igenom vid EU-mötet. Den första bestämmelsen gäller att numera även flygresor ska påverkas av CO2-taket, vilket kommer att göra resandet dyrare. Försvårande av medborgarnas resor är ett välkänt inslag i Agenda 2030 där vi alla förväntas tillbringa vår tid hemma, helst i små lägenheter som ägs av mäktiga privatföretag.
För det andra godkändes ett häpnadsväckande förslag om förbud mot nyregistrering av normala bilar i hela Europa. Den som vill åka bil får skaffa en elbil. Eftersom dessa är mycket dyrare än traditionella förbränningsfordon och inte har lika lång livslängd, skapas en konstgjord efterfrågan på elfordon precis som man för ungefär 15 år sedan gjorde i kontinentaleuropa för dieselfordon. Effekterna på miljön kommer att bli obefintlig eller renta negativ eftersom de förorenande utsläpp som kommer från normala bilar kompenseras av det ökade däckdam som genereas vid byte till de betydligt tyngre elbilarna. Även föroreningar från litiumbrytning är att räkna med. Framförallt är elbilarna dyrare vilket innebär att människorna kommer att behöva byta från att äga sin bil till att hyra eller leasa en bil, vilket flyttar mer kontroll över medborgarnas liv till dem som äger fordonen, i slutändan de internationella finansintressena. I exempelvis schweizisk radio var bilförbudet huvudnyhet, inte det så kallade misslyckandet som man talade om i SVT och SR.

Ogenomskådligt maktsystem
Den tyske Frihetsexperten Alexander Pohl, bosatt i Jämtland, kommenterar.
– Med alla större evenemang som Stockholm+50, COP26 osv, måste man noga undersöka vad som avtalats och samtidigt notera vilka känslor som skapas. Bara den som ser förbi rubrikerna kan förstå vad de gör och varför. Du kommer inte alltid att få 100% rätt eftersom överhetens system är mycket komplexa, men om du är medveten om FN:s Agenda 21 och Agenda 2030 kommer du snabbt att inse vart den finansiella eliten försöker styra samhället.