Googles utvecklingsbolag Jigsaw kommer att försöka sprida mångkultur till motsträviga länder som Polen, Slovakien och Tjeckien under täckmanteln att motverka ”rysk desinformation”.
Jigsaws vd Yasmin Green – berättar i Protocol om hur hon tre månader efter det ryska angreppet mot Ukraina reste till Polen. Hon ville undersöka hur hon skulle kunna utnyttja de ukrainska krigsflyktingarna för att tvinga polackerna att acceptera att deras befolkning ersätts med icke-europeiska invandrare.
Hon uttrycker sig så klart inte så, men texten mellan raderna är tydlig.
Till saken hör att Yasmin Green, utöver att vara vd på Jigsaw, även är styrelsesekreterare i den judiska lobbygruppen Anti-Defamation League (ADL). ADL kan beskrivas som ”storebrodern” till svenska Expo – en lobbygrupp som utmålar alla som avviker från politiskt korrekta normer som ”högerextremister”.

Låtsas att syrier = ukrainare
Vad Green faktiskt säger är att hon reste till Polen för att ”studera hur desinformation om invandrare spreds där”.
”Men istället för att finna den sorts pyrande avsky som hon sett riktas mot så många andra invandrargrupper, kände Green vad hon kallar en ’riktig eufori’ bland polska medborgare beträffande den humanitära roll de spelade. ’Landet med 38 miljoner invånare, Polen, tog emot 4 miljoner flyktingar från Ukraina med öppna armar’, säger Green. ’Hela landet hade blivit en NGO’”, skriver Protocol.
Med andra ord, precis som de finska krigsflyktingarna som kom till Sverige under andra världskriget, orsakade ukrainarna nästan inga kontroverser i Polen då de respektive folken är så pass närstående.
Vid det här laget är var tionde person i Polen ukrainare och om kriget drar ut på tiden kan förstås en så stor närvaro, även av ett närstående folkslag, orsaka problem och protester, något som bland annat The Guardian tagit upp – men på det hela taget har det alltså fungerat, i motsats till massinvandring från tredje världen.
Men Yasmin Green ”visste att det inte skulle fortsätta så”, hävdar hon, eftersom hon ”studerat hur virala lögner om syriska flyktingar utnyttjats under de senaste åren”.
DN-lögner bra, opassande sanningar dåliga
Google och andra globalistiska aktörer har som bekant strävat efter att undertrycka negativ information om massinvandringen. De stora virala lögnerna om exempelvis ”kompetensregn” eller hur kommuner ”tjänat miljarder” på invandringen, vilka spritts av aktörer som SVT och DN, brukar däremot inte räknas när Google eller andra globalister talar om ”desinformation”.
Vi kan alltså med fog anta att när Green säger sig vilja motverka ”virala lögner” betyder det att motverka ”fakta som vi globalister ogillar”.
Dessa påstådda lögner måste motas i grind, bestämde Green. Således lanserar nu Jigsaw en kampanj för att bombardera Polen, Slovakien och Tjeckien med ”en serie reklamfilmer designade för att hjälpa människor att identifiera och avvisa nedsättande föreställningar om invandrare”. Kampanjen ska köras i en månad på flera sociala medieplattformar, bland annat Youtube, och förväntas få minst 55 miljoner visningar – ungefär lika många som befolkningen i de tre länderna.
Del av större kampanj
Kampanjen är bara en del av en större kampanj avsedd att ”vaccinera” människor mot att lyssna på åsikter som överheten inte uppskattar.
I en studie publicerad av Jigsaws forskningschef Beth Goldberg förklaras hur de som exempelvis inte velat vaccinera sig mot Covid-19 eller är emot massinvandring är offer för ”desinformation” och måste ”vaccineras” (be inoculated) mot de falska föreställningarna om att överhetens narrativ skulle kunna vara annat än korrekt och välvilligt.
Beth Goldberg är kopplad till organisationen Humanity in Action som präglats av så kallad woke-ideologi ända sedan den grundades av Judith Goldstein år 1997.

Videofilmerna som ska ”vaccinera” befolkningen mot ”desinformation” är framtagna av psykologer och forskare vid University of Cambridge.