Rapparen Forgiato Blow toppar iTunes-listorna med sin nya låt Boycott Target vilken adresserar den utbredda HBTQ-agendan i butikskedjan Target som marknadsför en klädkollektion med Pride-tema för barn.
Target förlorade 10 miljarder dollar på 10 dagar när aktierna föll efter bojkott. Go woke – go broke!
Boycott Target-låten om butikskedjan Targets HBTQ-agenda toppar iTunes lista över de mest populära låtarna i alla genrer och ligger över låtar av Taylor Swift och Luke Combs. Rapparen Forgiato Blow hävdar dock att hans låt fortfarande är skuggbannad. Han säger att Apples censur ”håller den borta från radarn” i hela världen.
”Lystring alla shoppare, det städas i varje gång. Target riktar in sig på era barn”, lyder låtens öppningsfras.
Låten som släpptes den 25 maj, är ett svar på Targets Pride-tema på barnkläder som rapparen menar har gått alldeles för långt och som nu dessutom har fått lågpriskedjan att förlora 10 miljarder dollar bara under de senaste 10 dagarna.
Sedan Blow lade upp musikvideon Boycott Target på sin YouTube-kanal Mayor of Magaville i fredags har den fått nästan 775 000 visningar. På hans Twitterkonto har den fler än 4,4 miljoner visningar.
Lyssna gärna på den och stötta Forgiato Blow genom att gilla och dela låten.
Rapparen som vågar gå emot agendan
Forgiato Blow säger i en intervju att ”någon måste stå upp för barnen”.
”Det finns ingen plats för HBTQ för fjärde- och femteklassare”, tillade han.
Forgiato Blow säger att han har tystats även på andra plattformar. Han har fått ett livstidsförbud på både Instagram och Facebook. Han säger att hans musik väcker människor och förändrar kulturen genom att ”låta dem veta att du inte behöver följa mängden, du kan stå på egna ben och vara en ledare.”
Go woke – go broke, som sagt..
Sedan Targets lansering av Pride-kollektionen med barnkläder har bojkotten av butikskedjan sänkt dess aktievärde från 160.96 dollar den 17 maj till 137.31 dollar på tisdagen.
Det som särskilt upprört kunderna är att klädkollektionen innehåller barnkläder och en baddräkt för kvinnor som gör att transmän som inte har genomgått könsbyte kan dölja sina genitalier. Target har också sålt det brittiska HBTQ-varumärket Abprallen som designar och säljer HBTQ-kläder och accessoarer med ockulta och sataniska teman. Detta märke kommer Taget dock ta bort efter påtryckningarna, meddelar de.
Det kan ju tyckas lite besynnerligt att företag efter företag fortfarande villigt riskerar sin verksamhet och sitt värde genom att tillmötesgå den, hos fler och fler människor, avskydda politiserade woke-agendan genom bland annat HBTQ-propaganda. Och i synnerhet när de riktar in sig på barn.
Helt nyligen såg vi vad som hände öltillverkaren Bud Light, vars försäljning sjönk som en gråsten efter sitt ostrategiska samarbete med transmannen Dylan Mulvaney. Samt klädföretaget North Face som valde en dragqueen som frontfigur i en reklamkampanj med resultatet att företagets aktier snabbt sjönk över 10 procent.
Dessa motreaktioner har visat sig ett otal gånger även i filmbranschen. Listan Deadline visar vilka fem filmer som gick sämst avseende intäkter under 2022. Som av en händelse var samtliga politiskt korrekta.
Man kan inte annat än grunna lite över hur tankegångarna har gått på dessa företags marknadsavdelningar, men kanske var och en måste göra sina egna misstag.