Rumble i stark konkurrens med YouTube

Många som känner missnöje med godtycklig och svårbegriplig censur på YouTube går över till konkurrenten i nätinnehållsbranschen Rumble. Rumble får nu också många fler funktioner på en gång.

Rumble är en leverantör av nätinnehåll som går starkt både finansiellt och utvecklingsmässigt. Som de flesta framgångsrika företag och plattformar i branschen förändras Rumble snabbt, framför allt avseende användargränssnittet. Den som väljer Rumble före YouTube förlorar knappast något i fråga om användbarhet.

Starka förbättringar i nya versionen

Vänstra sidofältet:
Vänstra sidofältet är nu alltid ”uppe” och kan expandera med ett klick. Där finns profilbilder för kanaler och prenumerationer.

Videoexponering och tumnaglar
Huvudvideon syns nu tydligare, och ”tumnaglarna” (filmens bild) är större med tydligare upplösning. Fler detaljer om videoklipp finns nu, med kommentarer och metadata om till exempel gillanden och ogillanden.

Sökning och live-videoklipp
Sökningen är snyggare och kan nu gälla såväl videos som hela videokanaler.
Live-videoklipp skiljer numera ut sig med röd ram runt klippet, både på hemsidan och överallt annars.

VD Chris Pavlovski lovar ännu fler förbättringar

Chris Pavlovski, ordförande och VD i Rumble, talar om hur viktigt det är med UI/UX för att kunna konkurrera på området videodelning, och lovar fler förbättringar under 2023.

rumble
Skärmavbild Rumble

Hjälp oss! Dela artikeln i sociala medier

Senaste nytt

- Annons -

bli prenumerant

Liknande artiklar