Omfattande bojkott av North Face efter HBTQ-propaganda

Företaget North Face följer trenden med att mata ut HBTQ-propaganda. Nu är företaget föremål för en omfattande bojkott och företagets aktier har redan sjunkit över 10 procent.

Flera företag har under det senaste året följt den politiskt korrekta trenden med att lyfta fram HBTQ-personer, framförallt så kallade Drag Queens.

En Drag Queen är, oftast, en man som iklär sig kvinnliga kläder och attribut. Dessa attribut överdrivs och vanligtvis är klädseln dramatisk med mycket tydliga sexuella anspelningar.

North Face lyfter fram Drag Queens

North Face är ett av företagen som nu väljer att lyfta fram Drag Queens i en reklamfilm för sina produkter.

I den nya reklamfilm väljer företaget att bjuda in till ”Summer of Pride” där tittaren uppmanas till att ”come out” (komma ut) till naturen med dem. Det är en tydlig referens till det klassiska uttrycket ”att komma ut” vilket innebär att man offentliggör en avvikande sexuell läggning.

North Face valde att göra en liknande reklamfilm förra året med samma upplägg men denna gång så rasar konsumenterna på Twitter.

Folk rasar mot HBTQ-propagandan

Att företag väljer att lyfta fram HBTQ-personer är något som allt fler människor börjat att irritera sig på. Framförallt är man kritisk mot att Drag Queens lyfts fram eftersom man anser att det är minst sagt olämpligt för barn att bli exponerade för deras översexualiserade vuxenlekar.

Vidare skriver många användare på Twitter att man medvetet försöker normalisera ett i grunden sjukligt budskap. Man anser att det är högst medvetet som man försöker indoktrinera barn och vuxna till att acceptera HBTQ-lobbyns budskap och att det är ett steg på vägen till att blanda in barnen i sina vuxenlekar.

Många ställer sig frågan varför företagen satsar så stort på att förmedla en bild av en sexuell läggning som representerar en mycket liten minoritet. Varför gör man inte reklam med ett heterosexuellt par som har två barn istället?

Uppmaning till bojkott av North Face

Eftersom företagen inte verkar bry sig om vad som är rimligt och inte vad gäller deras reklam och oproportionerliga stora exponering av HBTQ-personer väljer nu konsumenterna att ta tag i saken själva.

En omfattande uppmaning till bojkott sprids nu på bland annat Twitter och redan nu syns konsekvenserna för North Face. Företagets aktier har under de senaste 5 dagarna sjunkit med 11,61 procent.

Bud Light är ett annat företag som tagit stor skada efter att ha inlett ett samarbete med en transaktivist. Deras försäljning störtdök 17 procent på en vecka, vilket Frihetsnytt rapporterade.

Effektiv lösning när etablissemanget vägrar att lyssna

När företag, stat eller politiker inte vill lyssna på vad folket har att säga lämnas folket med att använda sitt starkaste vapen – att rösta med sin plånbok.

Metoden är erkänt effektiv och är ett av de starkaste motåtgärder en konsument har. Om en konsument inte gillar vad ett företag gör väljer man helt enkelt att sluta köpa företagets produkter.

Om tillräckligt många som inte gillar vad företaget gör väljer att göra samma sak kommer företaget att få kännbara förluster. Antingen anpassar sig företaget och tar bort det som upprör konsumenterna eller så går företaget under.

Att vara politiskt korrekt är inte alltid lönsamt

Allt fler företag, medier och andra organisationer har under de senaste åren tagit ställning i politiska sakfrågor. HBTQ-frågan är en av de frågor som särskilt många har anammat.

Det visar sig däremot att dessa beslut långt ifrån alla gånger är lukrativa och att åsikterna man för ut inte är omtyckta av sina konsumenter.

Ett exempel är när Deadline släpper listan över vilka fem filmer som var de absolut sämsta avseende intäkter under 2022. Samtliga fem filmer på listan har en sak gemensamt – de är alla politiskt korrekta.

Det verka ligga något i uttrycket ”Go woke, go broke” som myntats det senaste året bland kritiker till woke-kulturen.

Reklamfilmen från förra året
KATEGORIER

Kommentarsfält

Kommentarer förhandsgranskas inte av Frihetsnytt och är inte redaktionellt innehåll. Du är själv juridisk ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

1 KOMMENTAR

Senaste nytt

- Annons -

bli prenumerant

Liknande artiklar

0
Din varukorg är tom!

Det ser ut som om du inte har lagt till några artiklar i din kundvagn ännu.

Bläddra bland produkter