Rapporten visar: Rumble gör succé på alla fronter

Rumble har släppt sin kvartalsrapport och resultaten är slående. Plattformen, som har gjort sig ett namn för att försvara yttrandefriheten, uppvisar mycket goda resultat.

Rumble är en videodelningsplattform som skapades för att erbjuda ett alternativ till internets omfattande censur. Plattformen har gjort yttrandefriheten till sin viktigaste fråga och strategin visar sig vara mycket lukrativ.

Rumbles intäkter ökade 336 procent

Nu har Rumble släppt sin kvartalsrapport för 2023 och den visar att det finns en bevisbar marknad för företag som står upp för det fria ordet.

Rumbles intäkter från första kvartalet visar på en betydande ökning av användarnas engagemang och antal. Totalt fick plattformen in anmärkningsvärda 17,6 miljoner dollar. Detta är en ökning med 336 procent jämfört med första kvartalet 2022 där plattformen fick in 4 miljoner dollar.

Fler tittare, fler användare och mer innehåll

Företaget kunde även uppvisa en 3-procentig ökning av Minutes Watched Per Month, MWPM, (Minuter Kollade Per Månad). I rapporten står det att den nya MWPM ligger på 10,8 miljarder, vilket motsvarar en tittartid på drygt 20533 år.

Antalet timmar uppladdat videoinnehåll har ökat med 82 procent. Idag laddas det upp 11 181 timmar video per dag på plattformen.

Antalet genomsnittliga aktiva användare har på en månad också ökat. Totalt har siffran växt till 48 miljoner aktiva användare vilket motsvarar en ökning med 17 procent jämfört med föregående period förra året där plattformen hade 41 miljoner aktiva användare.

Kända namn och exklusiva avtal

Rumble har under året lyckats att rekrytera flera kända personer vilket avsevärt hjälpt plattformen att attrahera nya tittare och användare. Frihetsnytt har bland annat rapporterat om hur Donald Trump Jr och Steven Crowder gått över till plattformen.

Rumble censur Chris Pavlovski
Rumbles vd Chris Pavlovski. Skärmavbild Twitter/ @chrispavlovski

Plattformen har också fått exklusiva rättigheter till tre olika idrottsligor; Street League Skateboarding (SLS), Nitro Rallycross (NRX) och Power Slap. Detta anses ha bidragit till att en stor andel trafik har flyttats över till plattformen.

Ordförande och vd, Chris Pavlovski, är mycket optimistisk gällande företagets tillväxt och utveckling.

– Tillägget av levande idrotts- och toppströmmarpositioner Rumble för att bli hem och framtid för levande digital sport och kultur, skriver Pavlovski i rapporten.

”Immun mot cancelkulturen”

Att Rumble står för yttrandefrihet och att det finns ett enormt behov av det på internet råder det ingen tvivel om. I kvartalsrapporten förtydligar företaget vilka de är och vad de står för.

– Rumble är en högväxande neutral videoplattform som skapar spåren och den oberoende infrastrukturen utformad för att vara immun mot cancelkulturen. Rumbles uppdrag är att återställa Internet till dess rötter genom att göra det gratis och öppet igen, står det i rapporten.

KATEGORIER

Kommentarer förhandsgranskas inte av Frihetsnytt och är inte redaktionellt innehåll. Du är själv juridisk ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

1 KOMMENTAR

Senaste nytt

- Annons -

bli prenumerant

Liknande artiklar

0
Din varukorg är tom!

Det ser ut som om du inte har lagt till några varor i din varukorg ännu.

Bläddra bland produkter