Ledare: Företagen har hittat nytt framgångsrecept

Detta är en ledare. Det är skribenten som står för åsikterna i texten, inte FrihetsNytt. 
Hos oss får alla åsikter komma till tals, oavsett hur obekvämt det är. Vi står för riktig yttrandefrihet.
Ett företags primära uppgift är att tillhandahålla en produkt som det finns en marknad för och tjäna pengar på det. Idag verkar det snarare handla om att sälja in att man har rätt värderingar, enligt etablissemanget. Tittar man på utvecklingen den senaste tiden verkar det vara just ställningstaganden som gynnar företagen, men inte på det sätt som etablissemanget hoppas på.

Den som hänger med i medieflödet, inte minst på Frihetsnytt, har noterat hur flera stora företag och varumärken, som en gång varit framgångsrika, plötsligt har noterat enorma motgångar. Walt Disney Studios gör den ena dunderfloppen till film efter den andra. Glassföretaget Ben & Jerry’s störtdök i början av juli. Anheuser Busch, företaget bakom den tidigare så ikoniska amerikanska ölen, Bud Light, har nästan krossats.

Vad beror det på? Är det på grund av undermåliga produkter? Det beror det absolut på, men det kan sägas om många företag som inte befinner sig i samma situation.

Det som dessa ovan nämnda företag har gemensamt är att de aggressivt har företrätt vänsterextrem politisk korrekthet, så kallade wokeness, där de har använt företagets varumärke för att driva en radikal politisk agenda, som få av konsumenterna sympatiserar med eller känner igen sig i.

Det är precis som det konstaterades i fredagens artikel om Bud Light: folk vill inte ha politiska budskap nedkörda i halsen genom de produkter som de förväntas lägga pengar på. Jag vet inte exakt hur folk ställer sig när det gäller annan politik, men dagens radikala woke-ideologi har bevisligen inte något större stöd hos befolkningarna i stort, utöver en högljudd minoritet inom media och på universiteten.

Men vissa går det bra för

Samtidigt kan vi konstatera att flera aktörer och företag nått enorma framgångar. Det är inte nödvändigtvis produkter som stuckit ut genom en fantastisk kvalitet. Istället handlar det även här om politiska budskap, eller snarare frånvaron av det. Kändisar och företag som vägrar att underkasta sig de politiska aktivisternas krav utsätts ofta för intensiva hatkampanjer från media.

Media är företagarens främste välgörare

Men när stormen väl börjar lägga sig, då visar det sig att kampanjerna har varit rena reklamkampanjer motsvarande kostnader för miljontals kronor. Det tydligaste fallet är country-musikern Jason Aldean, vars låt ”Try that in a small town” skapade en hatstorm hos etablissemangsmedia med sin musikvideo. Där visas filmklipp på plundring, upplopp och våldsamheter i städerna, något som aldrig skulle accepteras i en amerikansk småstad, enligt sångtexten.

Att kritisera brottslighet, upplopp och en allmän respektlöshet och istället förespråka patriotism, ordning och respekt för det allmänna, var för mycket för den ”progressiva” överklass som dominerar inom media. Som ett brev på posten haglade snabbt anklagelser om rasism och uppmaning till våld mot svarta (trots att låten inte hade något med ras att göra).

Men om aktivisterna på redaktionerna hoppades på att Aldean skulle vika sig, då hade de helt fel. Istället välkomnade det amerikanska folket en röst som förespråkade ett samhälle som de flesta trots allt vill ha: respekt, ordning, trygghet och stolthet. Som Frihetsnytt rapporterade kom Aldean snabbt att dominera topplistorna, tack vare att media informerade konsumenterna om en artist som sade det många ville höra.

Harry Potter & bojkotten som gick åt h*lvete

Vi har flera andra exempel på produkter som gått emot strömmen och nått stora framgångar. Harry Potter-spelet Hogwarts Legacy utsattes för en aggressiv kampanj från transaktivister, på grund av Harry Potter-författarinnan J.K. Rowlings kritik av transagendan.

Men bojkotten misslyckades fullständigt och verkade snarare ha bidragit till marknadsföringen av spelet (vi som växte upp med Harry Potter-böckerna behövde dock ingen extra reklam för att övertygas om att skaffa det), som blev en kassasuccé för utvecklarna.

The Telegraph-skribenten Michael Deacon sade då skämtsamt ”Jag undrar om jag kan övertala samma aktivister att meddela att de bojkottar mina spalter. Det skulle skjuta Telegraph-abonnemang genom taket.”

Jag kan bara säga samma sak. Alla woke-aktivister, ni får jättegärna bojkotta Frihetsnytt på samma sätt som de gjorde med Hogwarts Legacy.

Politisk inkorrekthet – ett framgångsrecept

Så att stå upp mot politisk korrekthet, woke-flum och underkastelse för medias pekpinnar, verkar vara ett säkert kort om man vill nå framgångar som företagare. Är du tillräckligt politiskt inkorrekt kan du till och med räkna med en rejäl omgång gratisreklam (kom ihåg att anständigheten kräver att du sedan tackar de hetsande redaktionerna för detta).

Detta framgångsrecept kommer Frihetsnytt att fortsätta följa, eftersom allt talar för att marknaden är enorm för de som inte rättar sig in i ledet.

Skulle vi på Frihetsnytt plötsligt börja predika samma sak som etablissemanget, då handlar det inte om att vi har ändrat åsikt. Då skulle det bara vara för att tidningen bestämt sig för att begå ett förnedrande självmord.

Kommentarsfält

Kommentarer förhandsgranskas inte av Frihetsnytt och är inte redaktionellt innehåll. Du är själv juridisk ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.

1 KOMMENTAR

  1. En annan viktig sak att tänka på är att ALDRIG som privatperson tala med journalister …..expo, dagspress , etc…..

    Har dom frågor så hänvisa till FrihetsNytts red.

    Dom är alltid ute efter att krossa dig. Dom som ringer spelar nästan gammal kompis …och sedan karaktärsmördar dom dig totalt.


    En annan viktig sak är att ALDRIG tala med myndigheter i tel……låt dom mejla ,eller brev….du skall alltid ha bevis för vad som sagts och alltid se till att ha betänketid på frågor…alltid fundera på varför du får denna /dessa frågor–vad /vem ligger bakom. Var alltid på din vakt—var alltid misstänksam !!!

    Får du kallelse att infinna dig hos myndighet…GÅ ALDRIG ENSAM !!! Ha alltid ett vittne med dig ….du har rätt att ha ett förhörsvittne med dig hos polis om du inte har råd med advokat (1700:-/tim)

    Hos andra myndigheter kan du ta med en vän.
    Och spela in förstås ……tänk på att ”dom är inte våra vänner ”—dom är inte vårt folk —så att säga.


    Många av oss är hemligt registrerade ..”flaggade ” kallas det…har själv 3 gånger under åren.., upplevt hur polis slagit om totalt efter att dom loggar in på mitt personnummer….
    Två gånger såg jag rent hat i deras ansikten…
    Kusligt !!!


    Jag är inte beredd att ” vända blad ” och gå vidare —-all denna förföljelse under årtionden måste gottgöras. Ansvariga dras fram i ljuset . Offren måste få upprättelse. !!!!!

Senaste nytt

- Annons -

bli prenumerant

Liknande artiklar

0
Din varukorg är tom!

Det ser ut som om du inte har lagt till några artiklar i din kundvagn ännu.

Bläddra bland produkter